05 March 2014

Mat nadlakovi

Karaja The Mat Maker - Flormar Matifying Top-Coat - Miss Sporty Check Matte - L'Oreal Top Coat Matte - Aura Matte Top Coat

Vidim da je jedan od čestih upita koji dovodi posetioce na moj blog upravo razlika među nekim mat nadlakovima ili mat nadlakovi uopšte. Pošto je od mog poslednjeg poređenja prošlo dosta vremena, a u međuvremenu sam nabavila još matirajućih lakova sada vam ih predstavljam na okupu, jedne pored drugih. Ovo poređenje nema za cilj da nađe "najbolji" matirajući nadlak jer svaki od ovih koje ću vam predstaviti ima svoje prednosti i mane, a ne treba zaboraviti ni da ne tražimo svi isti efekat, isti stepen matiranosti. Golden Rose Matte Top Coat sam kupila pošto sam već spremila ovaj članak te nije uključen u poređenje, ali ovde ću reći da je tačno između Karaja i Flormar matirajućih.

I have noticed one of more frequent inquiries that brings visitors to my blog is comparison among mattifying top coats and matte top coats in general. Since it's been quite some time since I last did a comparison of this sort and I have bought several other matte top coats in the meantime, I shall present them to you now side by side. The object of this comparison is not to find "the best" mattifying top coat because every one of these has good and bad sides and we shouldn't forget that not all of us are looking for the same level of matte effect. I had bought Golden Rose Matte Top Coat only after I have already finished this comparison so that one isn't included, but I can say that it falls right between Karaja and Flormar top coats.


Nekim čudnim spletom okolnosti, prvi matirajući nadlak koji sam kupila ima najblaži efekat, a poslednji ima najjači efekat. Svi između su prilično slični po pitanju efekta. Karaja The Mat Maker daje gumast izgled, ali sam primetila da ako se dobro promućka pre mazanja može dati isti efekat kao Flormar Matifying Top-Coat ili Miss Sporty Check Matte. Na ovim slikama gde sam matirala samo po pola nokta se vidi taj gumasti efekat. Na preostalim slikama mi je nemoguće ustanoviti razliku među prva tri nadlaka. Razlika se videla posle nekog vremena jer je Karaja najbrže prosijala. Aura mi se najbolje držala.

By some strange turn of events the first mattifying top coat I bought has the least matte effect and the last one has the strongest matte effect. The other ones have all more or less the same effect. Karaja The Mat Maker gives more rubbery finish, but I have noticed that if you mix it really well it can give the same effect as Flormar Matifying Top-Coat or Miss Sporty Check Matte. You can see that rubbery effect in the photos I have only halves of my nails mattified. It is impossible for me to see difference between the first three top coats in other pictures. The difference was more apparent later because Karaja turned shiny the first while Aura held the matte effect the longest.


Na prethodne dve slike možete videti koliko menjaju baznu boju laka. L'Oreal Top Coat Matte je ubedljivo najgori po tom pitanju. On ima neke svetlije čestice koje kao da nisu dobro umešane u bazu. Ostali ne menjaju baznu boju laka znatno i po tom pitanju su ujednačeni. Čini mi se da Aura najmanje menja boju laka. Kod Aure mi se povremeno pojavljuju i bele flekice. Iste flekice su mi se pojavljivale u početku kod Check Matte, ali se više ne pojavljuju pa pretpostavljam da je u pitanju bio samo nedovoljno umešan sastojak koji se vremenom i mućkanjem razgradio dovoljno da ne pravi problem.

In the previous two photos you can see how much these top coats change base colour. L'Oreal Top Coat Matte is the worst when it comes to that. It has some lighter particles that seem as if they don't mix well with the base. Others don't change base colour much and they are about equal in that department. It seems to me that Aura changes the colour the least of this lot. Aura also shows some white marks from time to time. I used to have the same white marks when I first started to use Check Matte, but they no longer appear so I suppose those were traces of some ingredient that just wasn't fully dissolved and that in time and with shaking it blended with the base well enough not to pose a problem.


Svi osim Flormar nadlaka imaju pljosnate četkice, ali razlikuju im se veličine i oblici. Karaja i Aura imaju srednje široke ravne četkice. Miss Sporty i Golden Rose imaju široke zaobljene četkice. L'Oreal ima zaobljenu četkicu koja se širi od drške ka slobodnom kraju. Flormar ima klasičnu Flormarovu metlastu okruglu četkicu, ali to nanošenje proizvoda ne čini ništa težim. Kod Aure jedino vidim tragove mazanja tako da se ona mora nanositi nešto opreznije od drugih. Generalno mi se čini da je matirajuće nadlakove bolje nanositi u tanjem sloju.

Each one of these except Flormar top coat have flat brushes, bit their sizes and shapes do differ. Karaja and Aura have medium-wide flat-edged brushes. Miss Sporty and Golden Rose have wide, rounded brushes. L'Oreal has round-edged brush which widens from handle to the edge. Flormar has traditional Flormar bushy round brush, but it doesn't make the application any more difficult. Aura is the only one that leaves brush marks so that one should be applied with additional care. I have a general feeling mattifying top coats should be applied in thinner coats.


Razlika među matirajućim nadlakovima postaje manje vidljiva preko šljokica i ljuspica. Na ovim slikama imam različite nadlakove na svim noktima i tek se na kažiprstu vidi malko prigušenija boja nego na drugim noktima. Poslednja slika je snimljena za tematski petak kada smo za temu imali ljuspice. Nosila sam dva sloja Zoya Envy i sloj Essence Night in Vegas, a matirala sam ih zato što mi se mnogo dopada kako ljuspice izgledaju kada se matiraju. Na ostalim slikama imam jedan sloj Don Juan One Coat OC229.

The difference between mattifiers becomes less visible over glitter and flakies. I have different mattifying top coat on each nail in these last two photos and you can only see slightly muted colour on my index finger than on my other nails. I wore this combo when we had flakies as a theme for Themed Friday. I wore two coats of Zoya Envy and a coat of Essence Night in Vegas, and I mattified the whole mani because I love how flakies look in matte. I have one coat of Don Juan One Coat OC229


Karaja The Mat Maker sadrži 10 ml i košta 600 dinara. Može se nabaviti u parfimeriji Dolce Vita u podzemnom prolazu kod Doma omladine u Beogradu.
Flormar Matifying Top-Coat ima 11 ml i kod uvoznika košta 300 dinara, a u Kristabell 180 dinara.
Miss Sporty Check Matte ima 7 ml i košta oko oko 170 dinara u Mauricijusu, a oko 250 u DMu i Liliju.
L'Oreal Top Coat Matte ima svega 5 ml i redovna cena mu je skoro 500 dinara, ali dosta dugo je bio na sniženju od 50%. Možda se još može naći po toj ceni. Ima ga u Jasminu, Lilly i DM drogerijama.
Aura Matte Top Coat sadrži 12 ml i košta 279 dinara.
Golden Rose Matte Top Coat ima 10,5 ml i košta 190 dinara.
Kod nas se u ponudi mogu naći još S.he, ArtDeco, Essie, China Glaze, OPI, Trind i Morgan Taylor matirajući nadlakovi.



41 comments:

  1. Imam Flormar matifying Top Coat i zadovoljna sam efektom! Da li ti se dešava da ti se brže iskrzaju ivice noktiju sa matirajućim u odnosu na običan Top Coat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naravno da mi se to dešava. Matirajući nadlakovi daju samo efekat, ne i zaštitu. Možeš prvo namazati običan nadlak pa onda matirajući za produženu trajnost laka, ali mat efekat ćeš morati da obnoviš jer nije dugotrajan.

      Delete
    2. Nema na čemu. To je inače tehnika koja se savetuje kod matiranja nail arta i pečatiranja kako bi se izbeglo razmazivanje šara.

      Delete
    3. Nisam ranije čula za to! Još je meni čudno bilo...što neko preko ionako sjajnog laka stavi završni sjaj, pa to sve matira...sad si mi rešila misteriju....hahahaha...

      Delete
    4. Drago mi je ako sam bila od pomoći.

      Delete
  2. Imam Lorealov, ali planiram Auru kad ga potrosim. Joj opet me mucis sa tim Essence toperom koji nemam a koji je savrsen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, Night in Vegas, ne znam šta ću kada ga potrošim. Essie ima djup, ali ne znam ima li ga u Nail Lineu.

      Delete
    2. Kako se zove essie dupe?!? Spasi nas koji smo propustili ovu krastou :D Inace imam samo jedan matirajuci nadlak - od manhattana ibonak nije los ali ako se maze malo deblje nije ni najbolji. Rado ni kada ga potrosim probala neki drugi. Aura djeluje najbolje od ovihpredstavljenjih. Bar po pitanju intenziteta i crna izgleda i dalje jako crno.

      Delete
    3. Essie je Shine Of The Times. Nisam sigurna da li je i dalje dostupan jer je iz 2011. godine.

      Delete
  3. Ja imam samo Opi mat tc, ove nisam nikada imala priliku da probam. Tekst je veoma kvalitetan, sve pohvale Cajo. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, Tićo. Shvatila sam da OPI daje efekat kao Aura, što je odlično.

      Delete
  4. Mnogo volim mat topere, ali jos nisam pronasla savrseni. Imam China Gleza, ali se jako sporo susi :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dugo se već lomim oko China Glaze, ali preskočiću ga ako se sporo suši.

      Delete
  5. Odlično si ih uporedila na prvoj i drugoj fotki. Drago mi je da sam videla matirajući efekat Flormara, jer sam planirala da ga uzmem, ali posle ovog mi se ne sviđa (gumasto matiranje mi se sve manje dopada). Moje skromno mišljenje je da je Aura ovde pobednik, a prati je Loreal... mada se preko šljoka ništa ne razlikuju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imaš Golden Rose. Flormar ti ne treba. Efekti su im veoma slični. Aura daje najjači mat efekat, a lako je dostupna pa mislim da će mi postati favorit. Što nije dobro jer onda neću stići da potrošim ostale. Hmmm... :D

      Delete
  6. Great comparation! I had the Flormar matte finish but I didin't liked it and now I am using Rimmel and for me it is one of the best matte polishes that I ever used!
    Your mattified manicure looks fabulous!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, we don't have Rimmel mattifying top coat in our stores :( It is good you have found one that works for you.

      Delete
  7. Kako su dobre ove matirane ljuspice! Najviše mi se dopada definitivno Aura!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Čini mi se da OPI daje sličan efekat Auri.

      Delete
  8. Pa ja kao da sam kupila felericni primerak definitivno. Pisem o Auri, znas kako je meni on grozan bio, katastrofa. Odmatira mi dva nokta od 10, a efekat se izgubi posle deset minuta. Probala sam vise puta, sve sam radila po uputstvu, znaci na komplet suve nokte i nije bilo do toga. Bilo je do njega i bacila sam ga :/
    Probacu GR, mada mi je ovde najlepsa Aura i L'oreal. I Essence :D
    Alekta*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne znam šta bih ti rekla sem da je možda trebalo baš snažno da ga promućkaš. Čak i moja Karaja daje jači efekat kada se dobro promućka. Naravno, proizvođač je taj koji treba da stavi takvu napomenu ili da sam dobro umeša sve sastojke, tako da razumem tvoje razočaranje i veoma mi je žao što ti je iskustvo takvo.
      Essence jeste najlepši :D

      Delete
  9. wow, ta aura zbilja djeluje fantastično *.*
    svoj mat nadlak, imam essence, nisam dugo upotrebljavala, morat ću ga staviti na stol da ga se sjetim koji put kad lakiram nokte ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Essence nikada nisam ulovila, a htela sam ga probati. Dopadao mi se "sof touch" naziv. Primetila sam da je nail art ponekada lakše slikati kada je matiran.

      Delete
  10. veoma dobar post! i poucan! :D

    ReplyDelete
  11. Drago mi je da se i tebi dopada Aura Matte tc. Zaista je odlican. Veoma mi se dopada i efekat koji daje Karaja. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poklekla sam i morala sam da ga uzmem. Za sada mi se veoma dopada. Karaja je strava preko krem lakova.

      Delete
  12. Ja imam Essence matt top coat i super je, ne znam sta cu kad ga potrosim zato sto ga vise nema u prodaji. Mozda mu je Aura najbolja zamena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne znam kakav je Essence jer ga nikada nisam uzela. Aura daje veoma dobar efekat, a ako voliš malo mekši izgled onda uzmi Miss Sporty ili Golden Rose.

      Delete
  13. Na prvo gledanje slika - meni je ovde sve isto. I moram da kažem da sam ponosna na to, dobro je da makar na nešto u vezi lakova gledam kao (lako)laik.
    Nakon udubljivanja, dopadaju mi se karaja - efekat mi deluje nekako svilenkast, i Aura - podseća me na crnu školsku tablu.
    Inače imam Miss sporty i upotrebila sam ga cirka jednom. Matirani glitter i kombinacija mat/sjajno mi se dopadaju, ali eto, na mojim noktima nikada ništa interesantno :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kao ja s pucajućim lakovima - kupih tri, a nisam ih dva puta upotrebila. Samo mi stoje i skupljaju prašinu.

      Delete
  14. That's a great comparison - even if it's not so easy to see which one is the most matte :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. The most matte is easy to spot. It's the other ones that are difficult to discern :D

      Delete
  15. odlično i baš korisno poređenje! aura mi se najviše sviđa, ali nekako mi se čini da se vide štrafte.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vidi se štrafta jer sam nanela previše. Nisam se usudila da ponovo pređem tuda i da skinem taj višak da se ne bi još gore razmazalo.

      Delete
  16. Odlican post. Ja imam dva, China Glaze i neki meni nepoznate marke. Razlika je velika. Slazem se da se CG nesto sporije susi. A od tvojih mi se Aura najvise dopada. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nemam iskustva sa CG matirajućim. Ne znam čak ni zašto ga nikada nisam kupila kada mi je bio u planu. Sada kada i ti kažeš da se suši sporije ipak ga neću ni uzeti.

      Delete
  17. Odličan post! Imam Essence i Catrice mat nadlak i sam efekat mi se sviđa, ali mi baš smeta što nema šanse da prežive ceo dan bez krzanja pa onda nemam ni volje da ih mažem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. To možeš da rešiš tako što ćeš prvo da naneseš nadlak koji produžava trajanje laka pa preko njega matirajući.

      Delete

Hvala vam što ste izdvojili vreme da pogledate moje slike, pročitate članak i što želite da podelite sa mnom i drugima svoje mišljenje. Molim vas da mi ne ostavljate linkove ka svojim blogovima, sajtovima, slikama kučića i mačića i ostalim lepotama. Sama ću kliknuti na vaš profil ako mi ostavite smislen ili zanimljiv komentar, a komentare sa linkovima tretiram kao spam.

Thank you for taking time to look at my photos, read the article and share your opinion on the subject. Plese, don't link to your websites, blogs, puppy and kitty pictures and other stuff in comments. I'll check out your profile on my own as long as you leave a sensible or interesting comment and I'll treat comments with links as spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...